Tu Miejsce Na Labirynt
28.03.2017 23:00
POST-ROCK PRZEDŚWIĄTECZNY I SKANDYNAWSKIE SZALEŃSTWA
Sto dziesiąty „Labirynt" dzielić będzie się na dwie wzajemnie przenikające się części: jedna poświęcona będzie zespołom postrockowym, druga -- skandynawskim formacjom z okolic rocka progresywnego (w różnych jego odcieniach) i psychodelii.
Kto uprzyjemni Wam tę godzinę?
• Moein Roshan -- muzyk rodem z Teheranu -- który nie bacząc na obostrzenia polityczne i religijne panujące w jego ojczyźnie, postanowił stworzyć zespół i poświęcić się graniu atmosferycznego post-rocka.
• Norweska formacja, która zaczynała karierę na początku lat 90. ubiegłego wieku, grając black metal. Rozpadła się w 2000 roku, aby po czternastu latach milczenia powrócić na scenę -- z nowym wokalistą. Dzisiaj grupa ta zahacza o stylistykę progresu i doom metalu -- i trzeba przyznać, że wychodzi jej to świetnie.
• Duński zespół z Odense, który od dwunastu lat wierny jest progresywnej psychodelii. Jego koncerty to prawdziwe -- pełne szaleństw -- misteria improwizacji. Przekonacie się o tym, słuchając fragmentów jego najnowszej, właśnie koncertowej, płyty.
• Japoński kwartet, który bez najmniejszych wątpliwości zalicza się już do klasyków post-rocka. Ostatnią trasę koncertową postanowił upamiętnić płytą zawierającą materiał zarejestrowany w historycznej stolicy Australii.
• Szwedzki kwartet, który na swej debiutanckiej płycie postanowił cofnąć się w czasie o czterdzieści lat i przenieść mentalnie na Zachodnie Wybrzeże USA.
Program audycji:
1. False Horizon, „Floating Memories", „Transition" (2017)
2. In the Woods, „Mystery of the Constellations", „Pure" (2016)
3. Causa Sui, „Rip Tide", „Live in Copenhagen" (2017)
4. Causa Sui, „Ju-Ju Blues", „Live in Copenhagen" (2017)
5. Mono, „Requiem for Hell", „Live in Melbourne" (2017)
6. The Moonbeats, „The End", „ The Moonbeats" (2017)